Top Ten Tuesday - Favoriter de senaste åren!

 
 

1. En man som heter Ove av Fredrik Backman
2. Femtio nyansertrilogin av E L James
3. Högre än alla himlar av Louise Boije Af Gennäs
4. Twilight serien som jag slukade
5. Gryningstimmen Tamara McKinley
6. Hungerspelen trilogin
7. Solviken och uppföljaren Croissants till frukost av Annika Estassy
8. Divergent, insurgent och allegiant av Veronica ROth
9. Det enda rätta och Susanne Boll
10. Böckerna om barnmorskan Cecilia Lund är allihopa i top hos mig. 

1 Monika:

skriven

En man som heter Ove platsade på min lista också :)

2 Lena:

skriven

Jag skulle ha svårt att bara välja 10. Nummer 1, 6 och 8 är superbra.

3 Helen:

skriven

Backman har jag också med på min lista. Veronica Roth hade jag kunnat ta med också men fick inte plats. =)

4 Anna A:

skriven

Håller med om flera av dessa. Vissa missade min lista för att det var för länge sedan jag läst de, och vissa för jag valde bort de svenska, annars fanns det för många att välja mellan :)

5 Lottens bokblogg:

skriven

Intressant. 3:an gillade jag inte alls när jag försökte läsa den...

Kommentera här: