Odinsbarn sidan 7-151

Nellons blogg kör ju read - a - long och idag ska vi prata om den första delen som vi skulle läsa tills dags datum. Jag har bara sett positiva reaktioner på den här boken och blev glad när Nellon fixade en "bokcirkel" om denna bok. Dessutom hittade jag den på bokrean så då slog jag till.
 
Mina kommentarer:
Många karaktärer att hålla reda på. Lite rörig början men man lär känna de ju fler sidor man läser. Jag skulle nog vilja bo där Hirka och hennes vänner bor. Det låter så mysigt med den gröna, sköna omgivningen. Massa krafter finns som famna, kraften och andra tingest. Famna har jag fått för mig betyder klättra. Eller är jag helt ute och cyklar? Svansar har de också och de som INTE har svansar är Odinsbarn eller?? Fast vad är egentligen Odinsbarn? Det har jag inte riktigt klart för mig än. Gillar det lite småläskiga omslaget med en avhuggen svans på. Jag såg inte först vad det var hetl MEN studerade bilden ett tag och då fick jag se! 
 
Jag tycker den är bra hittills och ska genast fortsätta med del 2!
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Jenny H:

skriven

Jag tror inte alls att famna betyder klättra.
Läs gärna mitt inlägg, jag diskuterar där vad jag tror. :-)
http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2016/04/odinsbarn-read-long-del-1.html

2 Maddes bokblogg:

skriven

Omslaget är riktigt snyggt tycker jag! Kul att läsa dina tankar :)

3 Lion´s Library:

skriven

Det ska bli kul att läsa vidare så man får en större bild av världen som målas upp :)

Kommentera här: