Tre veckor av Birgitta Bergin!

Alltså jag frågar mig, VARFÖR har jag inte läst de här böckerna tidigare?? En riktigt bokslukarbok som handlar om Ulli och Peter. Det börjar med att Ulli får ett samtal av sin man på jobbet där han säger att han vill skiljas. Sen är allt elände igång. Jösses vilket elände den här stackars familjen hamnar i. Med två tonårspojkar dessutom. Och boken går i rask takt under 3 veckor som är hemska för Ulli och hennes familj. Den är gudomligt bra, enkel att läsa, inga krångliga ord och sa jag det? JÄTTEBRA!!!
 
 
LÄS DEN!!!
 
 
 
 
Från bokens baksida:
-Hej, det är jag.-Hej du.-Har du tid att prata?
-Nej, egentligen inte. Kan vi ta det ikväll? Det är lite körigt just nu.
-Jag vill helst ta det nu.-Skit, jag är helstressad.
-Vad är det som är så viktigt?
-Jag vill skiljas.
 
Ulli och Peter är det lyckligaste och mest sammansvetsade paret i vänkretsen. Hur kunde det bli så här? Vad har hänt? Vad händer?Passionen överrumplar Peter, medan Ulli och tonårspojkarna fylls av alla motstridiga känslor, övergivenhet, saknad, ilska, hat, sorg och vanmakt.Som kulor på ett radband följer under tre omtumlande veckor den ena olyckan tätt på den andra för den krackelerande familjen.Tar det aldrig slut?
 
 
 
 
Tack Birgitta Bergin för recexet!
 
 
 
 
 
 
BokTyp: Fysisk bok
Betyg: 5G UNDERBART!!!!!
Språk: SVENSKA
Sidantal: 251
ISBN: 9789170297151

Förlag: Tre böcker förlag
 
 
 
 
 
 
 
1 Lena:

skriven

Har inte läst något av denna författarinna ännu.

Svar: Då är det på tiden Lena :-)Kram Cissi
CissiG

Kommentera här: