Besökaren av Dag Öhrlund

Jag är med i lite olika bokcirklar på Facebook och denna heter Cyberbokcirkeln. Där bestämdes det den här månaden att vi skulle läsa just "Besökaren" av Dag Öhrlund. Jag har tidigare läst om han och Dan Buthlers serie om Chrisfopher Silfverbielke och höjer den till skyarna. Hade HÖGA förväntningar på "Besökaren" och blev INTE besviken. Jag gillade den skarpt. Men fan så arg jag blev på Tristan. Honom hade man lust att slå ett par gånger. Samtidigt som man förstår honom i den situationen han befinner sig. Att vara författare är lite av ensamtjobb eller har jag helt fel där? Ja boken är suveränt spännande och jag hörde att det kommer en andra bok som jag verkligen längtar efter. Tack Dag för denna bok!!!
 
 
 
Från bokens baksida:
Den framgångsrike författaren Tristan Heckscher befinner sig i sin skrivstuga på Österlen. Hans förra roman blev en dundersuccé och nu sliter han med uppföljaren. Det går trögt. Hans äktenskap knakar i fogarna och han sover allt oftare över i stugan. Ofta delar han en flaska whisky med sin granne, den tjurige kriminalkommissarien Ewert Truut. Truuts karriär har gått i baklås efter ett misslyckat fall i Stockholm och han är förvisad till skånska landsbygden där han just nu sliter med ett mordfall där offret blivit halshugget

En dag får Tristan ett beundrarmejl från Therése, en läsare. Efter en tids mejlande träffas de och inleder ett sexuellt förhållande. Samtidigt börjar Tristan känna sig iakttagen. Han hittar hjulspår utanför sin skrivarstuga och tycker sig skymta någon utanför familjens hem.

Den intensiva Therése blir snart mer krävande och situationen börjar glida Tristan ur händerna. Sakta går det upp för honom att detta inte är någon vanlig otrohetsaffär.
 
 
 
 
BokTyp: Ebok (Mofibo)
Betyg: 5G
Språk: SVENSKA
Sidantal: 493
ISBN: 9789187301476
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: