Lucka 6

Då har det blivit min tur att va med i denna intressanta bloggstafett. Jag tänkte berätta om en författare och hennes böcker och även ha en liten tävling!! 

Frida Skybäck


En av mina favoritböcker i år har hon skrivit och den heter "Bokhandeln på Riverside driver" Jag hade en enorm lässvacka i år och denna bok hjälpte mig att komma igenom svackan. Det kändes hur bra som helst.

Frida har ju även skrivit 3 historiska romaner om Systrarna Stiernfors. Ruskigt bra. 

Jag har pratat lite med Frida och hon berättade för mig att hon har velat skriva hur länge som helst och när hon var tio år gick hon till biblioteket i Örkelljunga där hon växte upp och smög in hennes alster bland böckerna där i hopp om att någon skulle läsa. Totalt har hon skrivit sex böcker. Jag har inte läst alla men det ska jag!

Till tävlingen då. Vinsten är de två första böckerna i serien om systrarna Stiernfors som är dessa:



Skriv en kommentar om att du vill vara med och jag drar en vinnare på söndag kväll. Om du vill ha med en extra lott så vill jag även att du svarar på frågan:

Vad kan inte Frida vara utan på julbordet?


Imorgon hälsar vi på hos Hannele


1 Hanneles bokparadis:

skriven

läst en bok av henne, tack för tips

2 Carina:

skriven

Vilken fin blogg du har 👍 Jag vill gärna tävla. Jag har hört så mycket bra om denna serie av Frida Skybäck! ❤️

3 Jenny H:

skriven

Jag är gärna med och tävlar, kul initiativ! :D Har inte läst nåt av Skybäck men är väldigt nyfiken.

4 Sofies bokblogg:

skriven

Bra tips, läser gärna historiska romaner men har lite dålig koll på genren.
Vill gärna vara med i tävlingen också. :)

5 Marie:

skriven

Ja hennes böcker gillar jag verkligen, har läst alla, nästan.

6 Västmanländskan :

skriven

Tycker ockdå mycket om hennes böcker!

7 Alva:

skriven

Aldrig hört talas om henne, tack för tipset. :)

8 Carola:

skriven

Ja, de böckerna har jag sett på biblioteket och funderat på att läsa, men ännu inte kommit mig för. Skulle gärna vilja.

Jag gissar på brunkål.

9 Carola:

skriven

Ja, de böckerna har jag sett på biblioteket och funderat på att läsa, men ännu inte kommit mig för. Skulle gärna vilja.

Jag gissar på brunkål.

Kommentera här: