Bibliomanen av Urban Folkebrant

Den här boken frågade författaren mig och jag ville läsa och självklart ställer jag upp! Är däremot oklar om jag lyckades lösa vem som stal replikan haha kanske blir det klarare ju mer jag bearbetar boken i tankarna 😁
Men man får reda på tjyvarna i slutet va bara mycket runt omkring mig som gjorde att jag missade den lilla detaljen

Men jag gillar boken massor! En kluring som är läsvärd!

Vi får lära känna Klaus Dorf som är chef över ett bibliotek i Marburg. Det handlar även om att dom på biblioteket förvarar många gamla böcker bland annat kungliga dagböcker och dom läser om att dom är lätt att stjäla så Klaus vill skydda originalet och tar då hjälp av sin far med att göra en replika som en kopia kallas. Det blir så klart en stöld och förvirringen är stor innan man fattar och kommer fram till vilka tjuvarna varit 

(null)

Från bokens baksida:
chefstjänsterna på Lahnbiblioteket, Marburgskanske mest berömda kulturinstitution. På bara några veckor hade hans tillvaro förändrats radikalt. Om det var till det bättreeller till det sämre kunde han till en början inte riktigt avgöra. Efter att han levt ett relativt behagligt liv utan att ha väckt ett alltför stort uppseende, omman bortsåg från att han ibland uppfattades som kontroversiell i sin yrkesroll, tyckte hanatt det nästan var lite komiskt hur lätt han, tillsammans med sin far, nu hade lyckatsutmana både den kriminella världen och de som stod för lag och ordning. Men det som enligt Klaus Dorf från början var tänkt som ett genialiskt drag fick i ställetoanade konsekvenser för honom själv, både på det yrkesmässiga och privata planet.

Spännande från sida till sida

5 gripar av 5

(null)










Kommentera här: