Underbara människor av Christer Johansson

Fick en förfrågan om att läsa hans böcker på instagram och självklart säger jag ja! Jag vill läsa allt jag kommer över för jag älskar att läsa och att skriva om böcker!

Här får vi lära känna Martin och Sara. Martin som är chef på en bank. Där Sara jobbar. Martin är i sextioårs åldern och Sara är mycket yngre trebarns mamma. Deras vägar korsas dels på banken och även privat. Dom smsar med varandra och bestämmer träff i hans stuga. Därefter är dom oskiljaktiga. Martin är mer kär än vad han vill erkänna. Vi får läsa om deras vardag och hur dom får till det. Till en viss gräns. Martin fylls av tvivel. Hur ska det sluta? Läs det i den här härliga boken! 

(null)
Från bokens baksida:

Sara var ung och hade tre små barn, arbetade som privatrådgivare på ett bankkontor och var nyskild. Martin i sin tur, på väg mot pensionering och var först hennes chef på banken. De var på helt olika platser i livet men drogs till varandra på ett sätt som överraskade dem båda. Hon blev galen i honom och han om möjligt ännu mer galen i henne. Hans värld kom att förändras. Kanske också hennes.

Sara skrev i ett sms: Du och jag möttes i såväl kroppslig som själslig närhet och lust. Så närvarande i stunden men så frånvarande på jorden.

Martin tänkte: Snälla livet stanna, bättre än så här kan det inte bli. Jag är inte här för att fly, lika lite som för att finna frid. Jag är här för att det känns som att jag kommit hem, när jag finns i din närhet.

Underbara människor är en roman om en euforisk kärlekshistoria. Författaren Christer Johansson har skrivit sin nionde roman.


5 av 5 ekar


En varm, vacker och hjärtvärkande berättelse som jag älskade!


(null)





Kommentera här: